dissabte, 15 de desembre del 2012

Charles Crook i les 4 metàfores

Metàfores
Charles Crook planteja, a través de metàfores, quatre models d’aprenentatge amb l’ordinador en l’entorn educatiu. A GTIC hem tingut l’ocasió d'experimentar-les i veure com es pot aprendre amb les seves pràctiques. Ara us explicaré breument què vol dir cada metàfora.

  1. Metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor: L'entenem com aquelles situacions en que l'ordinador actua com si fos un tutor. Entenem l'ordinador com algú que explica, proposa activitats i després comprova i avalua per veure si s'ha entès. És un aprenentatge on la persona que el fa servir transmet el que sap i comprova si ho ha acabat d'entendre o no.
  2. Metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne: Aquí l'ordinador l'entenem com algú capaç d'aprendre. El nen és qui ensenya, donant instruccions a l'ordinador per indicar-li les tasques que ha de realitzar.
  3. Metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador: Agafem l'ordinador per provar coses i veure que passa. És un aprenentatge per descobriment (Piagget).
  4. Metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina: L'ordinador simplifica algunes tasques en l'aprenentatge. Els infants haurien de treballar des de ben petits amb eines que els hi permetin gestionar i organitzar la informació i emprar eines de suport a la comunicació.
A la taula de dalt trobeu alguns programes amb els quals podeu treballar aquestes metàfores.
Espero que us serveixi per aplicar-ho a l'aula en aquests moments o en un futur.

Petonets! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada