El primer dia de SAE (Setmana d'activitats extraordinàries) !
Com podeu veure a la foto, avui ha vingut l'Anna Pérez ha fer-nos una conferència sobre el paper del mestre i les TAC.
Tot el discurs ha estat força interessant, però jo compartiré amb vosaltres algunes de les idees que m'han marcat més:
- "Tenim escoles amb estructura del segle XIX, profes del segle XX i alumnes del segle XXI".
- No cal utilitzar l'ordinador com a únic recurs. Hem d'interactuar amb altres fonts d'informació com les revistes i els llibres de text.
- Existeix Glogster. Segons publica César Vallejo Martín-Albo a la pàgina webhttp://recursostic.educacion.es/observatorio/web/es/internet/aplicaciones-web/794-glogster , glogster és una eina web 2.0 que ens permet crear murals digitals multimèdia. Els murals poden ser impresos, inserits en una web (bloc d'aula, personal, etc.), projectats i utilitzats a classe mitjançant una PDI o pissarra digital normal com a suport a la presentació d'uns determinats continguts.
- Es pot treballar en equip.
- Taxonomia de Bloom. Entesa com els objectius del procés d'aprenentatge. Es poden observar alguns canvis amb el pas dels anys :
- "Empowerment" Apoderament -> Delegar poder i autoritat als alumnes i conferir-los el sentiment que són "amos" del seu propi treball.
- Demanar que facin exposicions dels seus treballs fa que se sentin com mestres, escoltats i importants.
- Donar veu a l'alumne creant interacció, entusiasme i participació. Amb això es treballa la creativitat i la reflexió.
- Jordi Adell diu:
- Passar de ser analògic a digital.
- D'aïllat a connectat. Constant formació i relació.
- De genèric a personal.
- De consumidor a creador. Crear activitats a mida per els nostres alumnes.
- De tancat a obert. En constant aprenentatge a través de les xarxes.
- Amb els punts que descriu Jordi Adell aconseguim treballar la comunicació, el compartir, el col·laborar i la discussió.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada